2012. január 25., szerda

Co-Branding

A co-branding két márka összekapcsolását jelenti, elméletileg abból a célból, hogy egy olyan új, harmadik márka szülessen, amely mindkét eredeti brand értékeit hordozza. 2008 legkiemelkedőbb magyar co-brandingje a luxus minőségű kézműves termékeket készítő és forgalmazó Zsolnay Porcelánmanufaktúra és Zoób Kati divattervező együttműködése volt. Magyarországon említésre méltó lehet még a Citibank brandjei: Malév-Citibank Hitelkártya, Shell MasterCard a Citibanktól, Magyar Telekom-Citibank Hitelkártya, T-Mobile-Citibank Hitelkártya, mely 2006-tól indult el a Malévval és a mai napig aktívan működik. Más bankok is márkásodtak, mint pl. CIB Bank, ők a Tescóval, a Média Markttal, az Euronics-szal és a Photo Hall-lal működnek együtt már 2004 óta. Az OTP Bank a Mollal, a Matávval és a Fotex-csoporttal áll kapcsolatban. E program (Multipont) 2001-ben indult, jelenleg több mint 200 ezer ilyen kártya van forgalomban. A legkedveltebb és legismertebb a supershop és a club smart kártya, mert könnyű beszerezni őket és ingyen vannak. A supershop kártya: az első hazai többvállalatos törzsvásárlói hűségprogram, melyet országosan ismert kereskedők és szolgáltatók hoztak létre, hogy a hozzájuk rendszeresen járó vásárlókat - azaz törzsvásárlóikat - hűségpontokkal jutalmazzák. Tagjai: OMV, Obi, Spar, Interspar, Burger King. A ClubSmart kártya nemcsak egy „játék”, hanem egy hosszú távú, kártya alapon működő pontgyűjtő és pontbeváltó rendszer, amelyet Shell töltőállomásokon vagy a McDonald’s éttermekben írnak jóvá a kártyán. De az idei év legnagyobb húzása és legnagyobb luxusmárkák összehozatala a Prestige City-BMW-Sony-Erste Bank. Magyarországon ilyenre még nem volt példa, hogy ennyi nagy név együtt szerepeljen az ingatlanpiacon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése